Denní program
7:00 - 8.30 |
příchod dětí, volná hra |
8.45 - 9.15 |
hygiena, svačina |
9.15 - 10.00 |
skupinová řízená činnost (činnost vzdělávací, výtvarná, pohybová) |
12.15 - 12.30 |
vyzvedávání dětí po obědě |
Časový harmonogram v rámci dne je orientační. Učitelky program přizpůsobují dětem a aktuální situaci.
Při předávání dětí mají rodiče právo být informováni o průběhu dne, o chování dětí a zvládání připraveného programu.
Měsíční program
září |
"Vítáme vás ve školce" |
říjen |
"Přichází Podzimníčci" |
listopad |
"Já a moje rodina" |
prosinec |
"Mikuláš a Vánoce" |
leden |
"Paní Zima" |
únor |
"Masopust a pohádky" |
březen |
"Přichází jaro" |
duben |
"Doprava a bezpečnost kolem nás" |
květen |
"Vše živé okolo nás" |
červen |
"Léto a prázdniny" |
červenec |
"Léto a prázdniny" |
srpen |
"Hurá na prázdniny" |
Smyslem těchto činností je:
funkce poznávací |
dítě se seznamuje s významem důležitých svátků v roce a s tradicemi, které se ke každému svátku pojí; dítě pozoruje, jak se příroda během roku mění |
funkce emocionální |
dítě má možnost prožít jednotlivá roční období a svátky a vnímat rozdíly mezi časem všedního dne a časem svátečním |
funkce sociální |
aktivity připravované a prožité spolu s kamarády mají velký vliv na vnímání školky jako komunity, ve které má každé dítě své místo a je v ní vždy vítáno |
funkce volní |
posilování vlastní vůle (snaha činnosti dokončit) a pocitu seberealizace (zažívat radost z dobře odvedené práce) |
funkce etická |
dítě si díky společným aktivitám a příběhům utváří mravní vnímání a své návyky, které se stávají součástí jeho osobnosti |
funkce estetická |
krása a harmonie, slavnostní atmosféra a další aktivity mají pozitivní význam pro citový rozvoj dětí. |
Není kladen důraz na výsledek nebo dokonalé provedení, nýbrž na SAMOTNÝ PROCES TVOŘENÍ A PROŽITEK.